Sosyal Medya Danışmanı

Sosyal ağlar artık insanların hayatlarının en büyük bölümünü kapsamakta. 2-3 sene öncesine kadar şehir içinde otobüse binenler dışarıyı izleyecek yerlerde oturmak için yarışıyordu. Bu zamanlarda billboard reklamları oldukça meşhurdu. Her marka için olmaz ise olmaz bir durumdu. Şimdi ise yolcular dışarıya bakmak yerine akıllı telefonlarına bakıyorlar. Bu da reklamların ve müşteri ilişkilerinin yönünü sosyal ağlara çeviriyor. Günümüz kullanıcıları bir markayı tercih edecekse ve ya bir ürünü alacaksa bu ürün ile ilgili yine internette araştırma yapıyor. İnternetteki yorumlara göre hareket ediyor. İşleyiş böylesine değişince artık markalar için yeni bir pazarlama kapısı daha açılmış oluyor.

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal Medya aslında internetin tümünü kapsayan bir  terimdir. Ama Türkiye’ de sosyal medya denildiğinde gerek kullanıcıların gerekse de markaların aklına Twitter, Facebook ve Google geliyor. Türkiye’ de en çok bu sosyal ağlarda vakit geçirilse de, Sosyal Medya terimi tüm internet için kullanılması ve buna göre stratejiler oluşturulması önemlidir.

Sosyal Medyada Neden Yer Almalısınız?

Sosyal medyada bulunmanızı gerektiren en önemli ve başlıca sebebi; hedef kitleye direk olarak ulaşılabilecek en kolay ve ucuz platform olması. Firma adınız veya ürününüz sosyal medyada ne kadar bahsedilirse marka bilinirliğiniz artar ve kullanıcılar sizi konuştukça sizi tavsiye etmiş olur. Bu yüzden sosyal medyada aktif bir şekilde var olmanız hem firmanızın hem ürününüzün tanıtılmasını hem de marka adınızın güçlenmesine yardımcı olacaktır. Bu işlemler her zaman olduğu gibi işini bilen bir Sosyal Medya Danışmanı tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde marka değerinizi düşürebilecek durumları içine girilmesi kaçınılmazdır.

Sosyal Medya Danışmanı (Uzmanı) Ne Yapar?

  • Şirketinizin misyon ve vizyonu doğrultusunda şirketinizin sosyal medyadaki yerini belirlemek
  • Şirketinize uygun sosyal medya araçlarını belirlemek
  • Sizi sosyal medyada etkin hale getirmek
  • Hedef kitleye en doğru ve kısa yoldan ulaşmanızı sağlamak
  • Sosyal medya üzerinden müşterilerinize hızlı yanıt vererek güvenilirliği arttırmak
  • Sektörde ki gelişmeleri takip edip, sizi bu konuda bilgilendirmek ve markanızı buna uygun yönetmek

Sosyal Medya Danışmanlığı Başlığı Altında Verilen Hizmetler:

  • İçerik Yönetimi
  • Online İtibar Kriz Yönetimi
  • Dijital Medya Takibi
  • Dijital PR
  • Sosyal Medya Müşteri İlişkileri
  • Sosyal Medya Hesap Yönetimi