SEO Dersleri – 2 – Arama Motoru Nedir?

Bir önceki yazımız olan SEO Nedir? yazımızda SEO tanımını yaptık ve olumlu-olumsuz yanlarından bahsettik. Şimdi sırada Arama Motorlarının yapısını ve çalışma mantığını incelemek var.

Arama motorları internet dünyasındaki, kullanımı en kolay ve kapsamlı bilgiye ulaşma araçlarıdır. Arama motorları bilgiyi kendi bünyesinde muhafaza etmez. Sadece bilgi içeren siteler arasında sizin istediğiklerinizi önünüze listeler. Bunların arasından seçip beğenmekse size kalmış.

Arama motorları aynı zamanda aradığınız bilgiyle ilişkili başka bilgileride gösterir. Arama çubuğunda ilginizi çekecek başka aramalar çıkarır. Aynı zamanda yanlış yazdığınız kelimeleri “Bunu mu demek istediniz” tarzında doğrusunu gösterir. Bu şekilde günümüzde bilgi aramak ve doğru bilgiye ulaşmak oldukça kolay bir hal almıştır.

İnternette bilgiye ulaşmak için kullanılan en büyük yöntemdir arama motorları. Bu yüzden aradığınız bilgiyi içeren bir çok siteyi bir arada görürsünüz. Arama motorları bu siteleri listelerken kalitesine göre sıralamaktadır.

Faydalı bilgiler içeren bir web siteniz var ve arama motorlarında üst sıralarda çıkamıyorsunuz. İşte SEO burda devreye giriyor. Önceden kaliteli veya kalitesiz her siteyi belli SEO çalışmalarıyla üst sıralara taşımak mümkündü. Ama artık arama motorları algoritmalarını değiştirerek liste başını çoğunlukla kaliteli sitelere ayırıyorlar. Bu yüzden SEO işlemleri artık kaliteli siteleri üst sıraya taşımaya yarıyor.

Kaliteli bir web sitesi zaten üst sırayı hakeder. SEO işlemi ile bu süreci hızlandırmış oluyoruz. SEO bazı kişilere göre hile olsada aslında hile olmaktan çok uzak. SEO ile web sitemizi arama motorlarına en iyi şekilde tanıtıyoruz ve kalite değerimizi daha çabuk alıyoruz.

“SEO Dersleri – 2 – Arama Motoru Nedir?” üzerine bir yorum

Yorum yapın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.