Alexa, sitelerin aldığı trafiğe göre dünya ve ülke çapında web sitelerinin sıralamasını yapan bir sistemdir. Alexa, 2005-2006 yıllarına kadar oldukça öne çıkmıştı. Site satışları, reklam ücretleri ve daha bir çok şey sitenin alexa değerine göre yapılmaktaydı. Alexa sıralama mantığı ise şu şekilde; Alexa toolbar kullanan kişilerin gezdiği siteler Alexa veritabanına kayıt ediliyor. Bu şekilde Alexa toolbar kullanan kullanıcılardan aldığı bilgiler ışığında web siteleri arasında bir sıralama yapıyor.

Bir kaç yıldır adını bile çok az duymuştum. Ama ne hikmetse bu aralar yine bir alexa muhabbeti aldı gidiyor. Forumlarda bloglarda herkesin ağzında Alexa.

Bu yazı Alexa nedir den çok ne değildir üzerine olacak. Çünkü Alexa değeri son 5-6 yılda neredeyse bitti. Artık günümüzde web masterlardan başka Alexa toolbar kullanan yok. Son kullanıcının Alexa toolbardan haberi bile yok. İş böyle olunca web sitelerinde Alexa dönemi aslında çoktan kapandı.

Bu yüzden Alexa, site değeri ölçme açısından oldukça yanlış bir araç. Orta halli bir bütçe ile ilk 100 bine girmeniz çok kolay. Alexa değeriniz bütçenizle doğru orantılı giden bir uygulama. Bu uygulama bir sitenin değerini ve kalitesini ölçmede nasıl etkili olabilir?

Blog sahiplerinin ve webmasterların önceliği Google daki sıralamaları olmalıdır. Alexa ile uğraşmak yerine, SEO çalışmaları yaparak siteyi Google aramalarında nasıl daha fazla yukarı çıkaracaklar onu düşünmeliler. İnternet trafiğinin hemen hemen hepsi Google arama motorundan gelmek iken Alexa ne kadar değerli olabilir?

Blog sahiplerine ve yazarlarına bir uyarım var oda; Alexa sadece zaman kaybıdır. Değerli vaktinizi bununla geçirmeyin.