Google Algoritmaları ve SEO’ nun Evrimi

Google Penguen algoritma güncellemesi ile son günlerde gerek index sayılarında gerekse sıralamada büyük değişimler oldu. Google her algoritma güncellemesi yaptığında Pagerank, Trustrank, Backlink, Özgün İçerik, vb. konulardaki soru işaretleri forumlarda blog yazılarında kişiler tarafından konuşuluyor. Kafalarda bir sürü soru işareti bulunmakta. Webmaster lar ise iş güçlerinin büyük zamanlarını bu soruları araştırmakla veya düşünmekle geçiriyorlar. Burada aktardığım görüşlerin hepsi kendi tecrübelerimden çıkardığım derslerdir. Gerek kendi sitelerim olsun gerekse müşterilerimin siteleri olsun ortak sonuçlar çıkarmak mümkün.

Pagerank bitti mi?

Pagerank değerleri siteler bazında devam etmekte. . Zaten son 2 güncellemede Pagerank hakimiyeti azaltılmıştı. Bu son güncelleme ise Pagerank değerinin bir daha sıralamalarda hayati önem taşımayacağını göstermekte.

Google sıralamayı neye göre yapıyor?

Google artık SEO ya bağlı değişken olan PR ile sıralama yapmıyor. İçerik kalitesini ölçümleyerek sıralama yapıyor. Bu konuda Trustrank ın devreye girdiğini söyleyenler var. Benim şahsi görüşümde bu yönde. Fakat eskisi gibi Google algoritmaları hakkında detaylı bilgiler vermiyor. Önceki yıllarda detyalı bilgiler verdiğinde internetin nasıl çöplüğe döndüğünü ve spam sitelerin liste başı olduğunu hep beraber gördük. Google de bunu gördüğünden algoritma detaylarını paylaşmıyor.

Google’ ın yaptığı son 2 güncellemenin amacı neydi?

Google Panda güncellemesi ile spam yayını yapmayan siteler ödüllendirilmişti. Google Penguen güncellemesi ile spam yayını yapan sitelere ceza verildi.

Tabi şimdi spam yapmadığım halde bende sıralamada düştüm diyenleri duyar gibiyim. Sonuçta algoritmalar bilgisayar sistemleri tarafından otomatik uygulansada bunu tasarlayan insan sonuçta. Bu yüzden hatalar, gereksiz cezalar olabilir. Bu durumlarda Google webmasters dan yeniden incelenme talebinde bulunabilirsiniz.

Google Penguen güncellemesi Adwords’ e mi yaradı?

Google Penguen güncellemesi ile SEO çalışmalarını saf dışı bırakarak Adwords’ e yönlendirmeye çalıştığı konusunda bazı düşünceler var. Belki bu doğru olabilir(Google Borsa değerleri düşüşünden kaynaklı bir düşünce) -ki bence tek sebep bu değil. Çünkü SEO çalışması dediğimizde bir çok kişinin aklına Profil, Blog, Wiki backlink kasma çalışmaları geliyor. Çünkü bunlar şimdiye kadar klasikleşmiş SEO çalışmaları idi. Backlink çalışmaları ile çöp siteler dahi google sıralamasında ilk sıralara çıkabiliyordu. Çünkü backlink çalışmaları Pagerank a etki ediyor, Pagerank ise sıralamada yükselmesini sağlıyordu. Google yıllardır takip ediyordu zaten bunları ve algoritma güncellemeleri bu izleme sonucunda geliştiriliyor.

Sadece özgün içerik olursa yükselirmiyim?

Tabiki. Ama kaç ay veya kaç yıl sürer bilinmez. Çizginizi bozmadan özgün içerik üretirseniz arama motorlarında yükselirsiniz. Bu süreci hızlandırmak isterseniz Profesyonel SEO ve SMO devreye girecektir.

 

SEO çalışmaları bitti denebilir mi?

Hayır. SEO çalışmaları bitmedi bitmezde. Tek fark SEO çalışmaları daha profesyonel bir alana kaydı ve evrim geçiriyor. Artık 10 tl ye 20 tl ye SEO hizmeti vermek imkansız hale gelecek. Çünkü başarılı SEO, İçerik Yönetim Uzmanları ile ortak çalışmalar sonucunda olacak. Bu işi bu alanda tecrübe kazanmış bilgili ve deneyimli kişiler tarafından yapılabilecek. Backlink kasma işi son güncellemelerde faydasını bitirmiş zarar verici düzeye gelmiştir.

Günümüzde başarılı bir site oluşturmak istiyorsanız 3 ana unsuru göz önünde bulundurmalısınız.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][information]Özgün ve Kaliteli İçerik + Profesyonel SEO + SMO[/information]

Görüldüğü üzere SEO çalışmaları artık eskisi gibi olmayacak. Tecrübe ve deneyimler ışığında yapıldığında olumlu sonuçlar verecek. Aksi takdirde yararından çok zararı olacak.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

“Google Algoritmaları ve SEO’ nun Evrimi” üzerine bir yorum

  1. Ne içti bu google?kafası güzel buaralar.ben ne arıyom,o ne çıkartıyo.Fakat bibit yeniği var gibi bu işte.yakında kokusu çıkar.Artık bing’i kullanıyorum.istediğimi daha kolay buluyorum.

    Yanıtla

Yorum yapın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.